۲۵ مهر ۱۳۹۰

تلفن همراه در استانبول

اگر با تور به استانبول می آیید که فکر نمیکنم مشکل سیم کارت داشته باشین. اینجا بهتون سیم کارت میدن. ولی اگه خودتون دارین میاین و می خواین یه سیم کارت از اینجا بخرین مدارکی که باید همراهتون باشه فقط پاسپورته. قیمت سیم کارت ها هم حدود 15 لیر تا 20 لیر می شه. البته من قیمت ترکسل رو دارم. در اواین فرصت لیست قیمت رو کامل براتون در می یارم. حواستون باشه اگه بیشتر از دو هفته می خواید اینجا بمونید حتما تلفنتون رو ثبت کنید. برای ثبت باید به دفاتر مرکزی ترک سل برید که تو خیابان ایسیکلال چند تایی هست. اونجا هم فقط لازمه پاسپورت همراهتون باشه.
حتما این کار رو انجام بدین چون اگه تلفنتون غیر فعال بشه سه چهار روز معطل می شید و بدون تلفن می مونید.
این کار به خاطر جلوگیری از قاچاق موبایل انجام شده و همه ی گوشی ها اینجا باید ثبت بشن. فکر کنم برا همین هم گوشی دزدی زیاد اینجا باب نیست.
نکته دیگه اینکه اینجا هزینه مکالمه و اس ام اس خیلی گرونتر از ایرانه. تلفن رو نگیرید دستتون و هی حرف نزنین باهاش . شارژ رو قورت میده لامصب. هر بار هم 7 لیر باید برای شارژ بدید. اگر گوشی هوشمند دارین اینترنتش رو وقتی لازم ندارین خاموش کنید چون همش رفرش می کنه و شارژ تموم می کنید.
برای شارژ خریدن هم میرید به یه دفتر ترک سل و شماره مبایلتون رو می گید اونا هم شارژ می کنن.
خب اینا چیزاییه که من تا الان دستم اومده.
مطمئنم اطلاعات خوب دیگه ای جا مونده. به محض اینکه راه های ارزون تر شدن مکالمات یا طرح های ویژه  رو پیدا کردم یا اطلاعاتی از بقیه شرکت ها پیدا کردم میام می نویسم.

اگه سوالی بود کامنت بزارین.

هیچ نظری موجود نیست: